فواید-گوگرد-مایع-در-کشاورزی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بدون تامین کردن گوگرد موردنیاز جانداران و گیاهان , ادامه حیات غیر ممکن است. گوگرد یک عنصر مغذی ثانویه محسوب می شود و استفاده از آن برای کشاورزی ، از دو جهت حائز اهمیت است:1-  فعال کننده آنزیمی است که گیاه برای القای نیتروژن لازم دارد 2- عنصر پیش ساز برای سنتز پروتئین می باشد. اکثر خاک های کم گوگرد معمولاً دارای مواد آلی کمی هستند، بافت درشتی دارند و احتمالاً دارای pH بالایی هستند. به همین علت ضروری است که در بازه زمانی رشد گیاه, گوگرد به میزان کافی در اختیار گیاه قرار یگیرد.

بیشتر بخوانید:از بین بردن قارچ ها و آفات با گوگرد مایع

گوگرد در طبیعت در قالب طیف گسترده از مواد (برای مثال بصورت کاهیده در محلولها یا گازها با نام H2S یا بصورت عنصری S) بیابید. نوع متفاوتی از ترکیبات آلی پیچیده و آنزیمها وجود دارند که در آنها نیز مقدار قابل توجه از گوگرد را میتوانید پیدا کنید. درواقع بسیاری از آنزیمهای مفید برای موجودات زنده از گوگرد بوجود می آیند. گوگرد عنصری S در صنایع مختلفی کاربرد دارد که یکی آنها صنایع کشاورزیست.

آمینواسیدهای-حاوی-گوگرد

آمینواسیدهای-حاوی-گوگرد

آمینواسیدهایی که حاوی گوگرد S هستند جز حیاتی در تشکیل پروتئینها محسوب میگردند. موجودات بالادستی مانند حیوانات گیاه خوار به این نوع آمینواسیدها که تنها در گیاهان تشکیل میگردد نیاز مبرم دارند.

اگر می خواهید از فواید گوگرد مایع در کشاورزی بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع | تمام مطالبی که پیش از خرید باید بدانید


گوگرد مایع چیست؟

گوگرد مایع یک محصول بسیار غلیظ است که از تیوسولفات آمونیوم مشتق شده و حاوی نیتروژن قابل توجهی نیز می باشد. گوگرد مایع 100٪ محلول در آب است و از طریق تغذیه برگی بلافاصله در اختیار گیاه قرار می گیرد. از طریق آنالیز بافت برگ و بازرسی چشمی می توان به کمبود گوگرد در گیاه پی برد و با استفاده از کود گوگرد مایع آن را اصلاح کرد. از علائم کمبود گوگرد می توان به توقف رشد گیاه ، رنگ پریدگی رگبرگ ها و زرد شدن برگ های جوان تر در حالی که برگهای پیر سبز باقی می مانند ، اشاره کرد.در زمان استعمال کود گوگرد مایع بر گیاه  باید مراقب بود که بیش از حد استفاده نشود زیرا مقدار زیاد باعث سوختگی گیاه می شود.

بیشتر بخوانید: گوگرد مایع چیست؟

گوگرد-مایع

گوگرد-مایع

مشاوره-رایگان-و-سفارش-محصول

دلایل نیاز به استفاده از کود گوگرد مایع

با توجه به کاهش انتشار گوگرد در دنیا و قوانین محیط زیستی و جهت گیری کارخانجات در تغییر روش تولید به سمت انتشار کمتر گوگرد، کاهش روزافزون گوگرد موجود در خاک را شاهد هستیم. بنابراین استفاده از کودهای گوگرد دار مانند گوگرد مایع باید در برنامه کود دهی تمامی کشاورزان عزیز قرار گیرد. زیرا همانطور که پیش ازین هم گفتیم، گوگرد، چهارمین عنصر مورد نیاز گیاهان محسوب میشود. از نظر اهمیت برای گیاهان تفاوتی با عناصر اصلی ندارد تنها تفاوت آن در میزان و مقدار مورد نیاز آنهاست که موجب شده در درجه چهارم پس از نیتروژن، فسفر و پتاسیم قرار گیرد.

فواید گوگرد مایع در کشاورزی

گوگرد یکی از 17 ماده مغذی ضروری گیاه است. این ماده بدون استثنا برای رشد و نمو همه محصولات کشاورزی ضروری است. از فواید گوگرد مایع در کشاورزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کمک به تشکیل کلروفیل در گیاه که به گیاه امکان فتوسنتز می دهد و گیاهان از این طریق قادر به تولید نشاسته ، قند، روغن ، چربی ، ویتامین و سایر ترکیبات می شوند.
  • افزایش تولید پروتئین ,گوگرد در ساختار سه اسید آمینه شامل1-سیستئین 2- سیستین 3- متیونین حضور دارد که دارای نقش مهم در ارزش غذایی گیاهان زراعی هستند و از واحدهای سازنده پروتئین به شمار می آیند. حدود 90٪  گوگرد موجود در گیاه در این اسیدهای آمینه وجود دارد.
  • تشکیل روغن, به این علت استفاده از گوگرد مایع در کشت دانه های روغنی(کانولا, ذرت و…) بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • فعال سازی آنزیم ها ، که به واکنش های بیوشیمیایی گیاه کمک می کند.
  • قارچ کش بسیار قوی و از بین برنده حشرات که در نتیجه از ابتلا و انتشار بیماری در گیاهان پیشگیری می کند.
  • استفاده از گوگرد مایع در کشاورزی باعث افزایش بازدهی شده و کیفیت محصول را بهبود می بخشد ، هر دو این عوامل بر قیمتی که کشاورز در بازار برای محصول خود تعیین می کند, تاثیرگذار است.
  • با اشاره به کیفیت محصول ، گوگرد مایع درصد پروتئین و روغن را در دانه ها افزایش می دهد ، در نتیجه ی افزایش پروتئین کیفیت آرد حاصل از غلات برای پخت محصولات نانوایی نیز بهبود می یابد ، افزایش ارزش غذایی علوفه برای تغذیه دام از دیگر فواید گوگرد مایع در کشاورزی می باشد.

بیشتر بخوانید: علائم کمبود فسفر در گیاهان + ویدیو آموزشی

گوگرد مایع برای از بین بردن قارچ ها و آفات و بیماری ها

استفاده از گوگرد برای کنه ها، تریپس ها (ریشک باز) و پسیل ها نه تنها موثر است، بلکه سمیت بسیار کمتری نسبت به سایر گزینه های آفت کش های شیمیایی دارد. به گفته خدمات توسعه تعاونی دانشگاه کلمسون، گوگرد ممکن است تحریک کننده پوست و چشم باشد، اما برای انسان و سایر پستانداران غیرسمی است.

بنابراین از بین بردن قارچ ها و آفات با گوگرد مایع یک برتری عمده نسبت به مواد شیمیایی دارد و آن هم ارگانیک بودن آن است.

اگر می خواهید راجع به این مطلب اطلاعات بیشتری کسب کنید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

از بین بردن قارچ ها و آفات با گوگرد مایع

استفاده از گوگرد مایع برای رفع شوری خاک

گوگرد-مایع-برای-رفع-شوری-خاک

گوگرد مایع برای رفع شوری خاک

سطح شوری خاک زراعی ارتباط مستقیم با بازدهی محصولات شما دارد. تاثیر گوگرد بر رفع شوری خاک یکی از خواص مهم این محصول مجموعه رویش پارس است که اگر راجع به آن اطلاعات کافی ندارید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

تاثیر گوگرد مایع بر رفع شوری خاک

دلایل وری خاک:

  • آبیاری با آبی که املاح معدنی بالایی دارد
  • پدیده موئینگی و سعود املاح از آبهای زیر زمینی به سطوح بالاتر خاک
  • گرمی هوا و تبخیر شدید آبهای سطحی پس از آبیاری و باقی ماندن املاح معدنی در سطح خاک
  • زهکشی ضیعیف و عدم انتقال نمک ها از سطح زمین
  • نشت رسوبات زمینی به آبهای زیر زمینی
  • نشت رسوبات زمینی به آبهای زیر زمینی

 

 

گوگرد مایع و ارزش تغذیه ای محصولات کشاورزی

گوگرد در تولید و بهبود محصولات سالم و مغذی کشاورزی نقش تعیین کننده دارد, اما در افزایش کارایی سایر مواد مغذی نیز حائز اهمیت است. به عبارتی دیگر زمانی که سطح یک ماده مغذی در گیاه پایین باشد، فقط بخشی از سایر مواد مغذی موجود, در اختیار گیاه قرار می گیرد. بدین جهت وجود سطح مناسبی از گوگرد برای کارایی سایر مواد مغذی مورد استفاده, بسیار مهم است. خوشبختانه ، با استفاده از یکی از ارزانترین مواد مغذی گیاه (گوگرد) ، کشاورزان می توانند سطح ارزشمندترین مواد مغذی موجود در محصول کشاورزی خود را بهبود بخشند.
کشت در خاک هایی با سطح گوگرد پایین , کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را کاهش می دهد. که در این حالت در برنامه کوددهی گیاه, گوگرد مایع باید گنجانده شود. کود گوگرد می تواند عملکرد کمی و کیفی محصول را افزایش داده و منجر به بازگشت اقتصادی قابل توجه به کشاورزان شود.پ

با توجه به فواید گوگرد مایع در کشاورزی، گوگرد مایع می تواند نقش بسیار موثری در محصولات کشاورزی شما داشته باشد. اگر مایل به خرید گوگرد مایع با کیفیت هستید می توانید محصول گوگرد مایع شرکت رویش پارس را با برند بنشت تهیه بفرمایید. برای مشاوره و خرید با شماره های 09199553004 و یا 03131326055-03131326056 تماس بگیرید.

دلایل کمبود گوگرد در گیاه

به طور معمول گیاهان در گذشته گوگرد مورد نیاز خود را از طریق گاز SO2 که از فرآیندهای صنعتی وارد چرخه گوگرد می شد, دریافت می کردند. اما در زمان حال گیاه نمی تواند گوگرد موردنیاز خود را از جو بگیرد. زیرا با وضع قوانین مرتبط به تغییر نرکیب سوخت و کنترل کیفیت هوا, گوگرد موجود در جو برای گیاهان کاهش یافته است.
از طرفی با افزایش مقیاس کشاورزی , سطح زیر کشت, تنوع محصولات و سیستم های زراعی که افزایش آبیاری و استفاده بیشتر از کودهای شیمیایی را در پی دارد منجر به خارج شدن بیشتر گوگرد از خاک ها می شود. برای شناسایی کمبودهای احتمالی گوگرد می توان از  روش های تجزیه بافت گیاهی و آزمون های خاک استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

علائم کمبود گوگرد در گیاه

هرگاه سطح گوگرد در گیاه در حال رشد به زیر کمینه مقدار مورد نیاز کاهش یابد ، نشانه های ظاهری کمبود گوگرد در گیاه نمایان می شوند. بروز چنین علائمی نشان دهنده یک وضعیت جدی است زیرا بازده محصول حتی بدون بروز چنین علائمی نیز ممکن است کاهش یابد.
علائم کمبود گوگرد از بسیاری جهات شبیه به کمبود نیتروژن است,  ابتدا برگ ها زرد کمرنگ یا سبز روشن می شوند. اما برخلاف نیتروژن ، علائم کمبود گوگرد ابتدا در برگهای جوان ظاهر می شود و حتی پس از اعمال کود نیتروژن نیز متوقف نمی شود. در گیاه پنبه ، و مرکبات  ابتدا برخی از برگهای پیر تحت تأثیر قرار می گیرند.
به طور کلی از علائم کمبود گوگرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشد گیاه با ساقه های کوتاه و باریک و ظاهر کوچک و نازک
  • کاهش یا متوقف شدن رشد گیاه
  • در غلات و حبوبات محصول دیر می رسد و ممکن است از لحاظ ارزش تغذیه ای ضعیف باشد.
  • تثبیت نیتروژن در گیاه کاهش می یابد.
  • میوه ها اغلب کاملاً بالغ نمی شوند و به رنگ سبز روشن باقی می مانند .
  • ، علوفه ها دارای نسبت نامطلوب N: S بالایی هستند و بنابراین از ارزش غذایی کمتری برخوردار هستند.

زمانی که علائم بصری کمبود گوگرد در گیاه مشاهده شد و نتایج آنالیزهای برگ و خاک نیز مشاهدات را تایید کردند, می بایست از طریق خاک کود گوگرد مایع را بر اساس میزان کمبود و دستور مصرف کود به راحتی استعمال کرد.

بیشتر بخوانید:کود گوگرد اصل

گوگرد مایع بهتر است یا گوگرد پودری؟

کودهای گوگرد دار هر دو بشدت برای گیاهان مفیدند انا مسئله و تفاوت در نوع ترکیبات گوگردی آنهاست. گیاهان گوگرد را بصورت اکسید شده جذب میکنند بنابراین استفاده از گوگرد مایع موجب جذب بسیار سریعتر گوگرد و نتیجتا بهبود عملکرد و تاثیرگذاری کود مصرفی میگردد.

البته که نحوه مدیریت کشاورز خود عامل اصلی تاثیر گذار در بهره وری کود دهی است. برای مثال اگر همین کود گوگرد در زمان درست و با روش مناسب توسط کشاورز استفاده نگردد، نتیجه مطلوبی متعاقبا بدست نخواهد آمد. ما در مجموعه رویش پارس بیست و چهار ساهت شبانه روز و هفت روز هفته خدمتگذار شما هستیم و مشاورهای لازم را بشما میدهیم. علاوه بر این هر محصول در سایت رویش پارس بصورت کلی روش مصرف و زمان مصرف آن در قالب برای اطلاع شما کشاورز عزیز ارائه گردیده.

خرید گوگرد مایع

یکی از برند های معتبر و با سابقه در تولید کود های شیمیایی، بنشت است که محصولی از شرکت رویش پارس می باشد. استفاده از گوگرد مایع بنشت به کاهش مصرف دیگر کودها و سموم کشاورزی کمک می کند. همچنین این محصول قارچ کش بسیار قوی و 100 دردصد قابل انحلال در آب بوده که عملکرد کمی و کیفی محصولات را حداقل 30 درصد افزایش می دهد.
برای سفارش خرید گوگرد مایع بنشت می توانید از طریق شماره های 09199553004 و یا 03131326055-03131326056 اقدام بفرمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Related articles

more
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1399 شهریور 27
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1399 شهریور 27
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1399 شهریور 27
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1399 شهریور 27
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1399 شهریور 27
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1399 شهریور 27
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1399 شهریور 27
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1399 شهریور 27
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1399 شهریور 27
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1399 شهریور 27

نظرات کاربران

ارسال نظر

best sellers

more