گوگرد مایع بنشت

آیا تا بحال از خود پرسیده اید که گوگرد مایع چیست؟ در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم که کود را با جزئیات بشما معرفی کنیم.

گوگرد به عنوان یکی از قدیمی ترین عناصر شناخته شده در تهیه مواد شیمیایی آلی، معدنی مخصوصا کودهای کشاورزی کاربرد دارد.

این عنصر، ماده با ارزشی است که در کشاورزی بسیار پر کاربرد است و از قدیم مردم برای کشاورزی استفاده می کردهاند گوگرد مایع با محیط زیست سازگار است و  با دفع آفات و تقویت محصولات کشاورزی و گیاهان هزینه های کشاورزی تا حد زیادی کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع | تمام مطالبی که پیش از خرید باید بدانید

گوگرد به انگلیسی liquid sulfur به عنوان یکی از عناصر ضروری برای رشد و محصول دهی گیاهان شناخته شده است. اهمیت گوگرد در تغذیه گیاهان هم ردیف با فسفر و حتی گاهی بیشتر از آن می باشد.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع ارگانیک

گوگرد عنصر اصلی ساختمان اسیدهای آمینه در گیاهان است. این عنصر به دلیل دارا بودن بار منفی توسط ذرات خاک جذب نمی شود ودر خاک متحرک است به همین دلیل در خاک هایی که به شدت در معرض شست و شو قراردارند کمبود گوگرد مشاهده می شود ولی در گیاهان از پویایی کمی برخوردار بوده و به همین دلیل نشانه کمبود گوگرد در گیاه زردشدن برگ های جوان می باشد این در حالی است که نشانه کمبود نیتروژن زرد شدن برگ های پیر است.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع برای خیار


کمبود گوگرد

حال بریم سراغ این موضوع که کمبود گوگرد یا گوگرد مایع چیست. کمبود گوگرد موجب کاهش تشکیل کلروفیل،کاهش رشد گیاه، نازکی ساقهها، پیچیدگی، ریزش و زردی برگ ها و کاهش سطح آن ها می شود.

بیشتر بخوانید:بهترین کود برای یونجه | گوگرد مایع برای یونجه

شکل قابل استفاده گوگرد توسط گیاهان به صورت یون سولفات است از این رو اگر گوگرد عنصری استفاده شود برای تبدیل آن به سولفات باید شرایط اکسیداسیون در خاک مهیا باشد. از جمله این شرایط رطوبت کافی، دمای مناسب، وجود مواد آلی، جایگذاری عمقی گوگرد و وجود میکرو ارگانیسم های اکسیدکننده گوگرد (تیوباسیلوس) می باشد.

گوگرد عنصری طبق واکنش زیر طی مدت زمان طولانی به سولفات تبدیل می شود وموجب اسیدی شدن خاک می گردد اما گوگرد مایع به دلیل فرمولاسیون قدرتمند خود نیازی به تیوباسیلوس ندارد.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع برای چغندر قند

چرخه گوگرد

گوگرد یه جز حیاتی در سلامت خاک و گیاه است
اختلال در این چرخه می تواند روند رشد گیاهان و حتی بر ارزش غذایی مواد غذایی تولید شده از گیاهان ضربه بزند

چرخه گوگرد

چرخه گوگرد

هم اکنون بیش از 5 سال است که در بازار گوگرد های مایع با انواع نام تجاری و کیفیت های متفاوت عرضه می شود. بنابراین دانستن برخی نکات می تواند در انتخاب محصولی مناسب کشاورزان محترم را یاری نماید. در این ابتدا به معرفی انواع گوگرد های مایع موجود می پردازیم.

بیشتر بخوانید:کود گوگرد مایع بجای سموم کشاورزی

گوگرد مایع ( امولسیون) یا سوسپانسیون

گوگرد مایع امولسیون یا سوسپانسیون چیست و چه تفاوتی باهم دارند؟ این نوع گوگرد، ترکیبی از روغن های معدنی و مواد امولسیون کننده همرا با گوگرد پودری است .این محصول به رنگ زرد و شبیه رنگ های روغنی است این گوگرد امکان جذب از طریق برگ و ریشه را ندارد و در حالت ابیاری در سطح خاک باقی مانده(امکان دارد مقدار کمی نیز نفوذ نماید) و در مجموع تفاوتی با گوگرد پودری (یا همان ساری کود) ندارد.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع برای زعفران

گوگرد سولفور یا سولفور مایع 

در این پاراگراف راجع به اینکه تفاوت گوگرد سولفور با گوگرد مایع چیست حرف میزنیم. به ترکیب اسید سولفوریک با اوره و در برخی موارد با ملاس سولفور مایع یا گوگرد سولفور میگویند. این نوع گوگرد به فرم اکسیده وجود دارد و خواص گوگرد احیا را ندارد با توجه به اینکه در ترکیب آن گوگرد وجود دارد به نام گوگرد مایع فروخته میشود. بنابراین باید به نشانه ها و تفاوت های آن با گوگرد مایع احیا توجه بفرمایید. این نوع گوگرد بوی گوگرد واقعی را ندارد و یا به رنگ شفاف (ترکیب با اوره) است و یا به رنگ تیره (ترکیب با ملاس) البته نوع دیگری نیز وجود دارد که ترکیب سولفات امونیوم مایع با اسید سولفوریک است.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع ارگانیک

این نوع گوگرد علاوه اثر کوتاه مدت داشته و در برخی موارد موجب کاهش جمعیت فعال میکرو ارگانیسم ها مفید می شود و در برخی خاکها باعث تجمع عناصر سنگین می گردد.

نشانه های گوگرد مایع بی کیفیت

کشاورزان گرامی حتما باید اطلاعات حداقلی نسبت به نشانه های کود اصل داشته باشند. در این پاراگراف توضیح میدهیم که نشانه های گوگرد مایع چیست؟ گوگردهای مایع با خلوص کم در برخی موارد  آنچه که در برچسب ذکر شده با محتوی مطابقت نداشته باشد که نیاز به آنالیز در آزمایشگاه دارد.

گوگرد مایع با خلوص بالا از نظر وزنی نیز سنگین تر است( معمول وزن مناسب گوگرد با خلوص حدود 20 درصد بایستی بین 1250 تا 1300 گرم باشد). نکته دیگر اینکه رنگ گوگرد بی کیفیت، زرد شفاف است.

بیشتر بخوانید:خرید گوگرد مایع | قیمت سال 1400

برخی از انواع این نوع اگر با اب مخلوط گردد بخشی از گوگرد آن رسوب خواهد نمود. اگر به مدت چند روز درب ظرف باز باشد گوگرد به ترکیبات فرار HS تبدیل میشود. بدین ترتیب میزان گوگرد آن کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

نکته مهم: توجه کنید که بیشتر گوگردهای مایع بی کیفیت را موجود از گوگردهای به روش حرارتی و با استفاده از حلالهای ارزان قیمت تهیه میکنند.

بنابراین امکان دارد اثر بخشی دارز مدت را نداشته و بعضا از نظر کیفی دارند. بنابراین کشاورز مصرف کننده گوگرد مایع باید از خرید خود اطمینان کامل را داشته باشد.

خرید گوگرد مایع اصل

خرید-گوگرد-مایع-اصل

خرید-گوگرد-مایع-اصل

مجموعه رویش پارس تمامی محصولات خود را صورت تضمینی و با روشها و تکنولوژی بروز دنیا تولید میکند. شما میتوانید با مراجعه به قسمت محصولات یا تماس با کارشناسان ما ثبت کودی و آنالیز دقیق محصولات رویش پارس را تهیه و مطالعه فرمایید. ازین طریق اطمینان لازم و کافی را جهت خرید پیدا خواهید کرد.

توصیه میشود ضمن آنالیز کود در آزمایشگاه معتمد تحت نظارت موسسه تحقیقات خاک و آب و سازمان جهاد کشاورزی از کیفیت محصولات اطمینان حاصل فرمایید. اگر اثر بخشی خوبی نیز در مزرعه داشته باشد حتما موارد را به اطلاع همه کشاورزان دیگر نیز برساند.

نکته مهم: فریب تبلیغات کودهای گوگرد مایع خارجی که اتفاقا بسیار هزینه بالایی دارند را نخورید. بدانید بهترین گوگردهای مایع را در ایران خودمان تولید میکنیم. باید بدانید که دانش فنی این نوع کود ایرانی است. بنابراین از برندهای معتبر ایرانی این کود استفاده کنید زیرا برندهای خارجی تقریبا سه برابر نمونه های داخلی بفروش می رود.

بیشتر بخوانید:انواع گوگرد مایع

تاثیر گوگرد بر خاک و گیاه

گوگرد علاوه بر خاصیت تغذیه ای برای گیاهان، نقش مهمی در پیش گیری و کنترل بیماری های قارچی ایفا می کند و همچنین با تنظیم pH خاک سبب افزایش جذب عناصر غذایی توسط گیاه می شود.

شرایط بهینه برای گوگرد مایع

شرایط-بهینه-برای-گوگرد-مایع

شرایط-بهینه-برای-گوگرد-مایع

آیا میدانید شرایط بهینه برای استفاده از گوگرد مایع چیست؟ میزان اکسیداسیون بیولوژیک گوگرد مایع چیست و بچه عواملی بستگی دارد؟ میزان اکسیداسیون گوگرد به اثرات متقابل سه عامل اصلی (جمعیت میکروارگانیسمهای اکسید کننده، مشخصات ترکیب گوگردی و شرایط محیطی موجود در خاک بستگی دارد. مهمترین عوامل موثر عبارتند از: درجه حرارت، تهویه و رطوبت خاک، بافت خاک، pH خاک، مواد آلی، اتصال باکتری به سطح گوگرد، اندازه ذرات گوگرد، اثر نوع نمک، اثر آنزیم ردانز و ‏آفت‌کش ها. از آنجا که باکتریهای جنس تیوباسیلوس مهمترین اکسید کنندگان گوگرد در خاک به شمار می‌روند، تلقیح خاک با این باکتریها، باعث افزایش سرعت اکسیداسیون گوگرد می‌شود.

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع بنشت خاصيت التيام بخشي و حفاظتي فوق العاده در برابر قارچهاي sp Alternaria, sp Plasmopara sp Uncinula ,sp Erysiphe ,sp Sphaerotheca عامل بيماري سفيدك پودري (sp Venturia) (عامل بيماري لكه سياه سيب و گلابي) و sp Taphrina (عامل بيماري پيچيدگي برگ هلو) و كنه ها (كنه هاي گالزا، كنه هاي تارتن)، شته ها، شپشك ها و تريپس را دارد.

مزیتهای گوگرد مایع:

  • در کشت هیدروپونیک مصرف آن موجب باز شدن زود هنگام گلهای زینتی می شود
  • موجب بهبود كيفيت محصولات همچون رنگ، طعم، بريكس و عطر ميوه مي گردد و به طور چشمگير بر وزن ميوه و حجم آن مي افزايد

گوگرد مایع تولیدشده توسط شرکت رویش پارس با برند بن فارم در گالنهای 1، 5 و 10 لیتری به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید:گوگرد مایع برای انگور

برگزیده ها
محلول-پاشی-چیست

محلول پاشی چیست؟

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-سیب-زمینی

تاثیر گوگرد مایع بر سیب زمینی

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

کمبود گوگرد در سیب زمینی و بیماری اسکب

تاثیر-گوگرد-مایع-بر-گوجه-فرنگی

تاثیر گوگرد مایع بر گوجه فرنگی

گوگرد مایع

رضایت مشتریان از گوگرد مایع رویش پارس خوزستان - آبادی باقر منطقه شوش

گوگرد مایع بنشت

گوگرد مایع چیست؟

کشت-یونجه

کشت یونجه

مقالات مرتبط

نمایش همه
کود-ماهی-را-برای-چه-گیاهانی-می-توانید-استفاده-کنید

کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید

شاید اگر قصد استفاده از کود ماهی را دارید این پرسش به ذهنتان خطور کند که اصلا کود ماهی را برای چه گیاهانی می توانید استفاده کنید؟ کود ماهی به دلیل دا...

1399 فروردین 01
علت-خشک-شدن-خرمای-مضافتی-و-راه-حل-آن

علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن

در این مقاله به علت خشک شدن خرمای مضافتی و راه حل آن می پردازیم. خرمای مضافتی شهر بم که در استان کرمان ایران واقع شده است، با نام "خرمای بم" شناخته می...

1399 فروردین 01
انواع-روش-های-از-بین-بردن-علف-های-هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز

انواع روش های از بین بردن علف های هرز خیلی به نوع علف هرزی که اطراف گیاه یا درخت شما روئیده است بستگی دارد. برای از بین بردن علف های هرز، می‌توانید به...

1399 فروردین 01
ساده-ترین-راه-های-جلوگیری-از-سرما-زدگی-درختان-و-شوری-خاک

جلوگیری از سرما زدگی درختان و شوری خاک

...

1399 فروردین 01
علت-ریزش-گل-انار-و-جلوگیری-از-آن

علت ریزش گل انار و راه جلوگیری

...

1399 فروردین 01
کود-مرغی-برای-انار

کود مرغی برای درخت انار

...

1399 فروردین 01
تاثیر-نمک-بر-درخت-انار

تاثیر نمک بر درخت انار

...

1399 فروردین 01
کود-مرغی-و-هر-آنچه-که-باید-درباره-آن-بدانید

کود مرغی | هر آنچه که باید درباره آن بدانید

...

1399 فروردین 01
جدیدترین-تکنولوژی-های-کشاورزی-تا-سال-2023

جدیدترین تکنولوژی های کشاورزی تا سال 2023

...

1399 فروردین 01
درمان-بار-ندادن-پسته-افزایش-باردهی-پسته

درمان بار ندادن پسته | افزایش باردهی پسته

...

1399 فروردین 01

نظرات کاربران

  • سیامک
    24 تیر 1402

    با سلام به محضر شما سرور نازنین ام , چقدر جالب و کامل توضیح دادید واقعآ دست مریضاد , خسته نباشید ! با امید اینکه روزی تمام مهندسین , تحصیلکرده های این ایران عزیزم مانند شما دلسوزانه در جهت پیشرفت علم کشاورزی قدم بردارند , البته بی شک تمام جوانان این مرز و بوم زحمتکش و خاری به چشم دشمن اند ! تنتان سالم

  • علی
    05 تیر 1402

    سلام درصد پتاسیم و گوگرد شما چقدره؟

  • محمد نجف زاده
    18 تیر 1401

    ممنون میشم راهنماییم کنید سیب زمینی ها تازه یواش یواش بزرگ میشن ولی کلا بیماری اسکب داره چکار کنم سولفوری ک دادم روگل ضرر میکنه

    • newadmin
      19 تیر 1401

      با سلام خدمت جناب نجف زاده عزیز
      مقاله ای در این باره منتشر خواهد شد که می توانید مقدار سولفور برای سیب زمینی را از آنجا مطالعه کنید. توجه کنید که آیا مقدار سولفور را به اندازه استفاده می کنید یا نه؟ اگر بعد از این بازهم این مشکل برطرف نگردید می توانید با متخصصان ما در رویش پارس تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

پر فروش ترین ها

نمایش همه
هیومیک-اسید-پودری
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-آهن
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-تیوسولفات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
مایع-ماهی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
گوگرد-مایع
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-مایع-مرغی
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
سیلیکات-پتاسیم
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فروت-ست
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید
کود-فسفر-بالا
برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید